تنها ایران تخصصی مجموعه آموزشی دریایی

تنها: ایران تخصصی مجموعه آموزشی دریایی قوانین بین المللی امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش

گت بلاگز وب‌گردی نکاتی که مدیران فست فودها از شما مخفی می کنند

در این مطلب قرار است شما را با بعضی رازهای کسب و کار فست فودهای بزرگ آشنا کنیم.

نکاتی که مدیران فست فودها از شما مخفی می کنند

به گزارش گروه وبگردی گروه تحریریه سایت جوان، در این مطلب قرار است شما را با بعضی رازهای کسب و کار فست فودهای بزرگ آشنا کنیم که هرگز در مورد آن ها به مشتری ها حرفی نمی زنند و همه تلاش ارزش این است که مردم کمتر در مورد این پرسشها بدانند.
به طور مثال، برگرهای دودی و خوشمزه ای که در فست فودهای مورد علاقه خود میل می کنید، فقط در عرض 30 ثانیه طبخ شده است و سپس به آنها اسانس اسموکی اضافه و سرو می شوند. یا به عنوان نمونه نوشابه های دستگاهی چیزی جز ترکیب آب و اسانس نیستند.

عبارات مهم : لیوان

بیشتر غذاها طعم مشابهی دارند
فست فودهای زنجیره ای به خوبی می دانند که طعم مورد علاقه مشتری ها چیست و به همین خاطر است که زیاد محصولات آنها طعمی مشابه دارد. به کارگیری این تکنیک باعث رضایت همیشگی مشتری ها می شود.
برگرها در کوتاه ترین وقت ممکن پخته می شوند
شاید جالب باشد بدانید که فست فودی های بزرگ و زنجیره ای، برگرهای خود را در عرض 30 ثانیه طبخ و آماده می کنند. این گوشت ها پیش از پخت، پخته و فریز می شوند.
غذاها به گونه ای طراحی می شوند که در سریع ترین وقت ممکن خورده شوند.در رستوران های غذاهای ساندویچی، انسان ها به طور میانگین هم لقمه را فقط 12 بار می جوند، این در حالی است که در خارج از این رستوران ها، هر فردی حدود 15 بار غذای خود را می جود. هرچه غذا کمتر جویده شود، رضایت کمتری از غذا خواهید داشت و در نتیجه زیاد می خورید تا به حس لذت از غذاخوردن دست پیدا کنید.
رنگ رستوران ها به گونه ای گزینش می شوند که موجب جنبش زیاد اشتهای شما بشوند.
اگر توجه کرده باشید تقریبا زیاد فست فودی ها از ترکیب رنگ های قرمز و زرد جهت طراحی فضای داخلی فروشگاه های خود استفاده می کنند. علت این امر آن است که این رنگ ها نوعی حس گرسنگی را در ناخودآگاه انسان بیدار کرده و باعث می شود، داخل رستوران شده است و غذا میل کنید. این رنگ ها را به فرضیه کچاپ و خردل ربط می دهند.

هدف فست فودها، فروش غذاهای زیاد به مشتری است
کارشناسان اعلام داشته اند که هنگامی که یک پیشنهاد به طور مستقیم به شما می شود، مخالفت با آن چندان ساده نخواهدبود. 85 درصد مردم زیاد از مقداری که مصرف می کنند، غذا سفارش می دهند. یکی از دلایلش این است که سفارش گیرنده های غذا شما را به خرید موارد زیاد ترغیب می کنند.
نوشابه های استاندارد، لیوان های بزرگ هستند
ساده ترین راه جهت ارائه مقدار زیاد نوشابه، زیاد کردن اندازه لیوان هاست. مردم عموما نوشابه در اندازه میانگین سفارش می دهند ولی جالب است بدانید اندازه استانداردی که فست فودها جهت نوشابه های خود در نظر گرفته اند، بزرگ ترین اندازه لیوان هست. یعنی اگر اندازه نوشیدنی خود را معین نکنید، آن ها به صورت خودکار، بزرگ ترین لیوان را به شما ارائه خواهندداد.

گوشت گریل شده است یک توهم بیش نیست
برگرهایی که در رستوران های پرمشتری و فست فودهای زنجیره ای میل می کنید، از قبل پخته و فریز شده است اند و همان طور که در اوج اشاره کردیم، در عرض 30 ثانیه گرم و ارائه می شوند. رستوران ها جهت اینکه مشتری تصور کند گوشت در همان لحظه کباب و سرو شده، نوعی اسانس دودی مصنوعی به برگر اضافه می کنند تا بو و مزه اسموکی پیدا کند.
سالادها هر لحظه سالم ترین گزینه ها نیستند
بسیاری از رستوران ها، سالاد را به عنوان غذای سالم ارائه می دهند ولی به علت افزودن مواد نگهدارنده یا بعضی افزودنی ها، سالاد هم می تواند به اندازه یک غذای کامل کالری داشته باشد. همچنین، مواد تشکیل دهنده سس سالاد نیز رازی است که فقط رستوران دارها از آن مطلع هستند.
قهوه های آماده می توانند شما را سرحال کنند
برخی از کافه های ارائه دهنده قهوه های بیرون بر، به جای لیوان های گیاهی از انواع استریوفوم استفاده می کنند. این ماده حاوی مقادیر زیادی مواد شیمیایی است که هنگامی که در مجاورت نوشیدنی های داغ قرار می گیرد، می تواند روی سیستم عصبی فرد تاثیر گذاشته و موجب افسردگی یا کم کردن تمرکز وی شود.
تخم مرغ ها واقعا تخم مرغ نیستند
تخم مرغ هایی که در ساندویچ های صبحانه در رستوران ها و کافه ها عرضه می شوند، به طور کامل تخم مرغ نیستند و ترکیبی از تخم مرغ و مخلوط تخم مرغ هست؛ ترکیبی از گلیسیرین، نوعی سلیکیون و افزودنی غذایی.
نوشابه های دستگاهی، بهتر از انواع واقعی نیستند
برخی از مردم اعتقاد دارند نوشابه های دستگاهی که در بعضی فست فودهای زنجیرهای همانند مک دونالد ارائه می شوند، طعم بهتری نسبت به انواع انواع معمولی دارند. ولی در واقعیت این طور نیست. علت تفاوت این دو نوشابه در این است که در فروشگاه ها، طعم دهنده و ماده غلیظ کننده و آب در لحظه سرو با هم ترکیب شده است و عرضه می شود و به همین خاطر است که تازه تر و خوش طعم تر به نظر می رسد.
غذاهای خود را در راه میل نکنید
بیشتر فست فودها غذاهای خود را به گونه ای عرضه می کنند که در فاصله کوتاهی بعد از آماده شدن، میل شود. به طور مثال، سیب زمینی سرخ کرده فقط تا پنج دقیقه تازه می ماند و بعد از آن، مزه مهم خود را از دست خواهدداد. حتی هنگامی که برگر را از منزل سفارش می دهید هم مزه اش مثل هنگامی که که در رستوران میل می کنید، نخواهدبود.
منبع:سلامت
انتهای پیام/

واژه های کلیدی: لیوان | نوشابه | رستوران | مدیران فست فودها | غذا های ساندویچی | گوشت گریل شده |

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog